August 12, 2015

KEBIJAKSANAAN MAHA BIJAK

ASSALAMMUALAIKUM..

"Hidup suatu perjalanan.. Walaupun kita diberi sesuatu yg bukan kita mahu.. tapi, percayalah ianya sesuatu yang kita perlu suatu saat nanti.."



 




Pkongsian buat sahabat2x saya.. Dedikasi utk uuuooolss.. :)

Hari ni saya baca 1 buku & buku ni salah satu karya yg paling istimewa di dlm hidup saya.. 'Hujan Safir' hasil pnulisan Meyda Sefira.. Best sangat buku ni, & part paling bmakna yg ingin saya kongsikan adalah 'Kebijaksanaan yang Maha Bijak'

     Bagi saya, part ni sangatsangat memotivasikan.. Secara ringkasnya, menurut Meyda Sefira, siapapun mpunyai impian besar utk slalu brada d tmpat yg tbaik n mdpt hal yg tbaik.. Narh, bila kita tidak dpt apa yg kita inginkan.. Mimpi itu seolah thenti n hrapan seolah sirna, kita akn mula merasa ttekan, sedih n merasa tdk bruntung.. Namun, mnyalahkan keadaan tdk mampu mngubah sesuatu.. malah, mnjadikan keadaan semakin memburuk..

     Narh, kita perlu yakin bhawa kebijaksanaan yg Maha Bijak telah meletakkan seseorang itu di suatu tmpat yg betul dan sesuai..


     Jadi, kalau kita tidak mendapat apa yg kita inginkn bukan bererti kita tidak mampu menjadi yg terbaik.. Di mana pun kita berada, kita boleh jadi yg terbaik.. Kita mampu mrancang tapi ada yg lebih Maha Bijak utk menentukannya.. :))


thenkiuu buat sahabat saya yg selalu menemani saya di saat senang n susah. ♥♥♥

No comments:

Post a Comment